Nästan barnfritt

Jag var såå nära att skriva att vi har barnfri helg. För det känns faktiskt så. Adde är hos mommo och mofa den här helgen och det känns som om vi hade barnfritt. Hur sjukt är inte det, att ett barn känns som semester nuförtiden?! När han åkte iväg idag sa han ”ha en skön semester” åt mig och Ben. Vi vek oss dubbla av skratt här för vi har faktiskt inte ens sagt något sånt den här gången, men det är ju precis så som det känns. Vi har ätit tortillas och druckit ett glas vin. Vi har ätit utan större avbrott och särskilt utan wc resor. Vi har diskuterat utan att bli avbrutna av en skrikande och hoppande 4-åring. Det är faktiskt ganska avslappnande. Alissa kan få all uppmärksamhet av oss båda en stund och vi hinner höra vad den andra säger. Adde är inne i en ganska svartsjuk period och det visar sig genom att vi absolut inte får ens prata med varandra, han ska ha all uppmärksamhet, särskilt av Ben. Det är ganska frustrerande. Vi har inga lugna sköna veckoslut då hela familjen är samlad, nej det är nästan bättre att vara ensam med barnen just nu för då är han helt annorlunda. Nu har vi ännu över ett dygn av detta ett barns liv framför oss. Jag hoppas att Alissa sover bra nu när en störande liten typ är borta, men tyvärr så verkar hon ha sin tredje tand på väg så här passligt men vi får se. Jag drömmer om 6 timmar sammanhängande sömn. Jaa, godnatt hörni och trevligt veckoslut!

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Nästan barnfritt”

  1. Nästan så det kunde varit jag som skrivit inlägget, ja förutom enbarnshelgen då, sådana finns inte. Men precis den där svartsjukan och den KONSTANTA uppmärksamheten av speciellt pappa gör helgerna rätt utmanande just nu…

    1. Det är ju SÅ JÄVLA störande!! Jag tyckte det skulle vara så skönt när Ben bytte jobb och fick normala arbetstider med alla kvällar och veckoslut lediga, men njaa det är nästan bättre att vara ensam med barnen.

Kommentera

