Första snön

Idag föll den första snön, ifall nu någon ännu har missat det, och den kom nog med besked. Jestas vad snö vi har! Jag är inget stort fan av snö. Men ska det nu en gång vara vinter så får det nog gärna vara lite snö också, hellre det än bara mörkt och slask. Synd bara att vintrarna är så usla nuförtiden och snön aldrig hålls länge mera. Den här regnar väl snart bort igen och allt är bara en smutsig sörja igen. Barnen älskar ju snö och äntligen finns det något att göra där ute igen. Mindre trevligt är ju att det är halt och jävligt på vägarna. Imorse var skolbussarna i diket här och jag höll på att krocka med plogbilen. Tur att vi ändå hann få vinterdäcken också på min bil igår. Eller tjaa, hade vi inte hunnit så hade jag inte ens åkt till dagis idag, så var det nu sen tur eller inte, hehe. Ja men snö finns det nu åtminstone och jag funderade om vi skulle pröva pulkan med Alissa imorgon. Idag gick jag inte alls ut med henne för det snöade hela dagen och hon hatade att få snö i ansiktet imorse, men kanske imorgon. Ett torkskåp skulle inte heller vara fel när det är sån här blöt snö, Adde har två omgångar halare och stövlar som hänger här framför spisen på tork nu. Nå det borde torka bra där. Krisar det helt så har vi faktiskt ännu en tredje vinterhalare eftersom jag har varit lite väl ivrig med mina loppisfynd. Det kan behövas ännu mot slutet på vintern då jag tror att den ena kan bli för liten mitt i säsongen och två behöver vi alltid. Stövlar kom jag hem med en hel hög igår också så nu borde vi ha storlekar och sorter så vi klarar oss hela vintern. Vinterkläder alltså, suck. Alissa tänker jag köpa åt efterhand när jag ser vad som behövs. Hon behöver ju inga skor ännu och vi har halaren från mammalådan som var helt enorm på henne när jag prövade den för ett par veckor sen. Så hon klarar sig nog också en tid. I år kan jag också använda mina egna vinterkläder utan att de spricker i sömmarna. Jihuu! 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

