Barnens önskelista 2016

Inte långt kvar till jul nu. Adde har skrivit sin önskelista själv och den blev inte lång. Men den blev bra! Alltså verkligen. 

  • Legon. Han älskar lego nu så det är verkligen nummer ett på listan. Små legon. Gärna vanliga perus bitar och någon platta, men också såna där set där man bygger något speciellt. 
  • Lakan. Nu när vi drog ut sängen så fick han också ett vuxenmodells täcke så påslakan vill han ha. Minions skulle vara drömmen men han är faktiskt glad för det mesta.
  • Gardiner. Ifjol fick han ett par i julklapp till sitt nya rum men nu när jag tvättade fönstren och böt gardiner så hade vi ju inga att byta med i hans rum. Så det vill han ha. 
  • Spel. Några passliga spel för 4-5 åringar. Jag har själv ingen aning men det finns säkert massor bra. Ett litet tillägg här: det kom så bra tips på spel direkt så måste tillägga här att Kimble vill vi åtminstone ha. Afrikas stjärna har jag köpt för länge sen och gömt så det kan han få nu också. 
  • Små bilar hade han ännu på sin lista men de är såå onödiga för han har miljoner.
  • Men jag kan tillägga kläder. 110/116, också gärna kalsonger och strumpor 28-29 för de går åt. 

Alissa då, hon måste väl också få nånting. Hon har ju dessutom födelsedag en månad efter jul så det blir mycket presenter där. Det finns inte mycket hon behöver, men något smått kommer jag på. 

  • Fjällräven mini kånken. Självklart ska hon ha en likadan väska som brorsan. En rosa vill hon ha. 
  • Duplon. De här gillas av båda ännu, duplon är bara för bra. 
  • Kläder har vi aldrig för mycket av. 80/86 är bra storlekar. Skor behövs snart också men där vet jag inga storlekar. 
  • Puky balanscykel. Adde har sin Blixten och jag hade egentligen viljat ha en Puky åt honom. Men Alissa kan få en sån. 
  • 1-års fotografering. Gärna presentkort/pengar till det. 
  • Leksaker har vi det mesta hon behöver ännu. Men kanske hon snart intresserar sig för en docka?

Jag tycker vi har bra önskelistor åt barnen i år och hoppas att det inte kommer så väldigt mycket ”onödiga” leksaker. Adde är glad för det mesta han får, det behöver inte vara så speciellt. Och Alissa nöjer väl sig med paketpappret ännu. Det ska bli roligt med vår första jul med två barn här. Kanske en lite lättare jul än de två senaste har varit. 

Jag kan ju tillägga att man gärna får meddela om man köper något från listan så vi inte sen står här med fem par gardiner och Kånken väskor och inga legon. Bara för att underlätta för oss. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

5 thoughts on “Barnens önskelista 2016”

  1. Kimble gillar vår 4-åring. Och Afrikas stjärna har han nu också spelat några gånger så tror vi ska önska det till julklapp.

  2. Han hade önskat sig super presenter ju! Inte en massa onödigt alls. Afrikas Stjärna, Kimble och kanske Uno sku han gilla. Det finns ju barn UNO kort ifall man inte vill köra på de riktiga ännu. Sen har vi ett Mumin brädspel, Syltfia heter det som vår dam gillat mycket och av Mumin spel finns det flera olika att välja mellan 😊 ett kiva spel är också det där var man ”metar” fiskar om du vet vilket jag menar 😅😅

    1. Jaa alltså väldigt positivt överraskad av hans önskemål! Kimble ska vi absolut önska, Afrikas stjärna har jag här i skåpet som jag köpt för säkert två år sen ren, så det blir en perfekt julklapp! Alla låter bra som du sa, hoppas på många roliga spel 😊

Kommentera

