Ersättning

Vi har haft lite rumba med olika ersättningar här hos oss på sista tiden. Jag kommer nämligen att börja jobba lite kvällar nu framöver och behöver således nånting åt Alissa att dricka när jag inte är hemma med mina mjölktankar. Jag har blivit usel på att pumpa, det funkar inte alls längre och det suger för jag hade helst sluppit rådda med ersättning alls. För länge sedan redan började vi pröva lite försiktigt med Nan HA ersättning efter att jag kunnat börja äta mjölk igen, och det gick bra. Men redan när vi kom upp till 100ml/dag så började hon ha väldigt mycket gaser, som underligt nog inte störde henne, men däremot luktade vedervärdigt. Så jag pratade med rådgivningen och hon tyckte vi kunde pröva på Arlas eko ersättning. Så igår fick hon den, första och sista gången. Hon har aldrig pruttat så mycket som hela kvällen igår och så inatt var hon väldigt orolig och sen kakkade hon ett sånt explosions lass så vi hade det överallt. Ännu idag har hon varit helt lös i magen. Stackaren. Så idag blev det att åka och köpa mjölkfri ersättning och så fick vi läkartid till 15:e och får förhoppningsvis remiss vidare sen. Suck säger jag bara. Nu har hon druckit den en gång och jag hoppas den ska funka. Lite kråkligt när det är pulver som ska blandas. Eller mest det att man måste koka vatten och låta det svalna. Det tog ju en evighet innan det hade svalnat fast jag kokade det före hon åt mat så hon hann ju bli toknervös innan hon fick flaskan. Måste man verkligen koka eller kan man bara värma lite i mikron? 

Ja der blir liksom mycket nytt för oss båda nu. Spännande och jag hoppas det börjar löpa bra för oss alla och funkar så här. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

10 reaktioner till “Ersättning”

  1. Vi kokade vatten och lade på kylning i kylskåpet(små mängder). Gick rätt så snabbt😊 Hoppas ni får nån klarhet av läkaren!

    1. Jag satte nu också rätt mängd vatten i flaskan direkt o sen till sist i kylskåpet, borde ha satt den direkt bara så sku den ha svalnat tillräckligt snabbt. Knappast får vi det, har inte så stora förhoppningar om rådis läkarna, men bara vi sku komma vidare åtminstone.

  2. Koka, ha i en kanna i rumstemp o värm sedan i mikron vid varje gång? Så gjorde vi med andra barnet då vi oftast var snåla o köpte pulverersättning.

    1. Joo så kunde vi ju göra. Kanske dumt bara då det kommer att handla om en gång om dagen bara som vi behöver det. Får väl vänja oss att koka det i tid bara.

  3. Spännande att börja jobba igen 🙂 hoppas det löser sej med mjölken, vi har iaf lärt oss att rådgivningsläkaren snabbt tar kontakt med barnpolin 🙂

    1. Okej det låter bra, hoppas verkligen vi skulle komma vidare. Vill ju mest bara veta om hon verkligen är allergisk eller inte. Ska nog bli roligt att komma bort hemifrån lite någon dag ibland 😊

  4. Låter bra me kvälls jobb! 👍🏻 här sko ja o vila men ingen möjlighet 😏 kiva sen o jobba på v.sluten… 😜. Hoppas de blir nå klarhet när ni slipper ti läkaren! 😊

Kommentera

