Vi klarade första dagen!

Vi har överlevt den här dagen, allihop, men mest jag och Alissa. Jag har jobbat 8.30-16.30 och Alissa var hos mina föräldrar tills Ben slutade jobbet. Jag var ifrån henne 9 hela timmar. Så länge har vi aldrig varit ifrån varandra tidigare under våra 9 månader tillsammans. Det känns ju lite knäppt men så är det. Min dag gick bra och ganska snabbt och jag funderade faktiskt inte så mycket på henne. Men gissa om jag hade viljat köra mycket hårdare än det hala väglaget tillät när jag slutade och kom hem. Och hur härligt var det inte att komma hem och först mötas av Adde som kommer springandes emot och kramar en och sen Alissa som kommer krypande (jaa hon kryper mycket nu!). Allt hade gått så bra för henne idag och hon hade varit glad och nöjd hela dagen. Det värmde att höra det. Att hon sen var trött och småsur hela kvällen gjorde inget. Imorgon ska vi bara vara hemma och mysa hon och jag. Det är vår enda dag på tumis den här veckan. På torsdag ska jag jobba igen och redan från 6 på morgonen. Herregud jag förstår inte hur jag ska orka. Jag tänker nu också gå och sova redan, trött efter en händelserik dag. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

7 reaktioner till “Vi klarade första dagen!”

Kommentera

