Fumel fredag

Vilken dag idag. Det började med att båda ungarna var vakna redan före 7 idag. Och jag som hade tänkt att jag en morgon den här veckan skulle få ens halvsova till 8, men nää. Nåå vi steg upp till sist när jag hade fått mina ögon uppgnuggade tillräckligt och jag gick ut för att lägga motorvärmaren på bilen för vi skulle till butiken. Så tappade jag min telefon i snön, inget med det men när jag kom in så trodde den plötsligt att jag hade hörlurar kopplade. Det betyder ju att inget ljud hördes. Då hade jag inte ens hunnit dricka kaffe ännu och började sakta koka inombords. Så visste jag ännu att jag skulle måste släpa iväg med båda ungarna till butiken, på en fredag, i snön. Inget som direkt får mig att sprudla. Men det gick helt okej faktiskt idag och jag piggade upp mig med att köpa rosor. Och telefonen fick förståndet tillbaka och började fungera. Sen kom vi hem och jag lagade mat före jag skulle på jobb och så bröt jag av sleven. Jag undrade nog då hur arbetsdagen skulle gå. Men inga större missöden hände där som tur fast det var en väldig yrsel åtminstone stundvis. Nu ska jag bara duscha och äta kvällsmål till så jag hoppas att det var allt för idag. Jag har ett ledigt veckoslut framför mig, Ben ska istället jobba hela dagen imorgon. Vi andra inleder farsdagsfirandet hos min pappa imorgon. Jag har ansträngt mig och riktigt pysslat kort med barnen, fingerfärg och allt. Det är ganska mycket för att komma från mig. Så det ska väl bli en bra helg det här. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 reaktioner till “Fumel fredag”

    1. Joo man undrar nog alltid att vad ska ännu riktigt hända 😅 Jepp, den här veckan jobba jag nu också morgnar men nu sen kommer jag att jobba kvällar o veckoslut bara 😊

  1. Jag hade en riktigt pissig fredag. Mitt huvud är en enda sörja o varför är jag ens vaken mer? GONATT o så hoppas vi på en bättre dag imorgon 😀

Kommentera

