Farsdagsfirandet

Här har vi firat farsdag hela helgen. Igår firade vi hos min pappa, imorse firade vi hemma med vår pappa i huset, sen var det fafas tur och efter det ännu gamlafafa. Fullt upp har det varit och mycket gott att äta och Adde har fått leka med sina kusiner hela helgen. Väldigt uppskattat. Alissa har hängt med otroligt bra fast hon knappt har sovit på dagarna alls. Igår smällde hon till med att stiga upp och stå helt plötsligt också. Mina föräldrar har en bra pall som är mjuk och i bra höjd så där stod hon och hoppade och tjöt av glädje när hon kom upp. Nu ska det förstås prövas överallt. Ännu mindre lugn i huset, hehe. En rolig helg har vi haft med mycket program och det har ju sen gjort att helgen också har gått extra snabbt. Så imorgon får vi ta tag i en ny vecka igen. Inte alls redo. Idag har jag också skänkt en extra tanke till alla dem som känner farsdagen som en jobbig dag. Alla dessa högtider är inte så roliga för alla. Man kanske saknar sin egen pappa eller så är man själv en ”osynlig” pappa, alltså utan den där lilla här som ska fira en. Snart är det dags för vår tyngsta högtid igen så jag känner verkligen med alla såna här dagar. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

En reaktion till “Farsdagsfirandet”

Kommentera

