Magsjukan i huset

Det har varit tyst här och de senaste dagarna beror det på att vi har haft den trevliga magsjukan på besök. På torsdag när jag förde Adde till dagis fick jag höra att det går magsjuka. Det är det värsta som finns. Skulle de inte haft teater just den dagen så kan det nog vara att vi hade svängt i dörren. Men det skulle väl ha varit för sent ändå för på fredagmorgon började han spy. Hela dagen höll det på med en paus där på eftermiddagen som vi redan trodde att han började vara bra för han var pigg och åt t.om. lite. Men så kom det ännu en gång på kvällen. Sen fick han som tur sova hela natten och vaknade frisk och pigg på lördagen. Hela lördagen gick, jag hade en ordentlig släng av illamående på kvällen och trodde redan att det var min tur men det gick om. På söndagen vågade jag lite börja tro att vi andra hade klarat oss, men så spydde Alissa. Det var mardrömmen för mig att hon skulle få det. Jag var livrädd att inget skulle hållas nere och vi skulle få åka in till sjukhuset. Men hon spydde inte flera gånger. Mat ville hon inte ha men hon ammade bra så det var lugnt. Nu väntar jag att hon ska vakna så vi får se hur hon mår idag och hoppas att matlusten börjar återvända. Stackars Ben igen har fått springa på wc hela natten. Så nu är det bara jag kvar som inte har fått det. Ni kan ju tro hur jag inbillar mig att jag mår underligt hela tiden. Åtminstone har det gått åt vitpeppar den här helgen. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

5 reaktioner till “Magsjukan i huset”

      1. Det är bra 😆 jag mår faktiskt själv småunderligt, ha mått sen igår kväll o hela natten så ja äter också vitpeppar 😅😄

Kommentera

