Alissa 10 månader

Äntligen hinner jag sätta ner mig och skriva om Alissa. Jag hann ju glömma hennes 10 månaders dag också. Om jag var råddig förut så är det inget emot vad jag är nu när jag jobbar också. Men Alissa jaa, på helgen blev hon redan 10 månader. Äter som förut, det har jag ju skrivit en hel del om. Nu tänker jag börja mer och mer med samma mat som vi äter också. Igår fick hon makaronilåda och det var en hit, väldigt otippat. Mjölkprodukter ska vi också börja med nu. Hon har redan ätit joghurt några gånger men så blev hon sjuk och jag har låtit magen hennes vila men nu tänkte jag köra igen. Hon äter verkligen jätte bra, nästan alla dagar funderar vi vart hon egentligen sätter all mat. Hon väger 7,1kg nu vår lilla fröken. Förra veckan ringde de plötsligt från rådgivningen och ville ha en extra viktkontroll. Suuuck sa jag. Vi bokade den där före jul så vi får se. 


Hon sover fortsättningsvis bra. Vaknar en gång för mat där 5-tiden. Det har jag inte orkat ta tag i ännu. Får se när jag gör det. På dagen sover hon två gånger ungefär en timme. Sin vakna tid har hon full fart. Hon ålar inte alls mera utan kryper bara och det går fort. Hon stiger upp och står på knä överallt som hon har chansen. Idag stod hon t.om. mot katten som för övrigt är hennes absoluta favorit som hon skrikerav glädje av att se. Ibland drar hon upp sig helt och stå men det är inte så ofta ännu. Det är jag glad för, hon är allt annat än stadig och står och vinglar på tårna. På knä står hon bra och kommer ner tillbaka också. Musik gillar hon, alla leksaker som spelar är stora favoriter. Hon ääälskar när Adde busar med henne och riktigt tjuter av glädje. Djuren är också super, särskilt katten då. Han är lite rädd för henne bara. Hon pladdrar på en hel del nu och är glad för det mesta. Hon hade några dagar då hon var helt galen och vi funderade redan om vi skulle måsta ta henne till läkaren. Men det var väl någon fas eller nånting. Mammig är hon ännu och kommer ofta krypande och vill vara i famnen. Inte mig emot. Hon är riktigt bra sällskap just nu och jag kan inte fatta att hon närmar sig ett år redan. Älskade lilla skrutta. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

7 thoughts on “Alissa 10 månader”

  1. Ja nå men samma här 😝 De blev liksom lite svårare efter att jag börja jobba oxå. Men no ska de väl gå att fixa 😁

Kommentera

