Flätor

Jag är riktigt skit rent ut sagt på att fläta hår. En vanlig fläta kan jag göra men that’s it. Jag har aldrig ens lärt mig göra fransk fläta eller vad det heter. Men jag skulle väldigt gärna vilja, så jag undrar nu om någon av mina fina vänner här kan lära mig? Eller kanske någon har tips på någon bra video eller nånting med instruktioner? Reservnerver skulle också kunna vara bra om man fick köpa har jag på känn. Är det lättare att lära sig i eget hår eller på någon annan? Jag hoppas att Alissa i något skede får långt fint hår som hon låter mig fläta sen. Och jag väntar på att mitt hår växer så långt igen att jag kan göra en ”Elsa fläta” också. Fast jag nog gillar det ganska bra så här också. Jag tonade ju faktiskt håret förra veckan när jag kände för lite förändring. Det blev inte stor förändring heller för ingen här hemma märkte något, suck. Men jag är nöjd. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

5 reaktioner till “Flätor”

  1. Du e fin! 😘 ja kan laga åt andra men int åt mej själv som ja sko vila lära o samma o laga pannluggen flätad. Sir på video så lätt ut men neeeej int när man lagar själv 😁

Kommentera

