Självständig

Idag firar vi självständighetsdagen. Tänk att Finland nästa år har varit självständigt i 100 år. Vi har väl inte firat något speciellt, vi tittar inte ens på slottsbalen. Jag försöker få Alissa att somna just nu, det har varit ett sånt projekt de fleata kvällarna den senaste veckan. Jag vet inte riktigt vad som är problemet just nu. Men idag jaa, jag har kokat barnmat, vi har ätit tortillas (värsta finne maten hehe) och så var mina föräldrar här på kaffe med jultårtor och pepparkakor. Jaa och så avslutade vi med att grilla korv i takkan. Jag kommer snart att gå i säng jag med tror jag. Nätterna har nämligen också varit lite kämpiga nu. Hon vaknar sin vana trogen för att äta 4-5 tiden men nu vill hon inte somna om efter det utan kan vara vaken och böka på upp till 1,5 timme. Helt sjuuukt störande om ni frågar mig. Jag är väldigt dålig på att klara sånt när jag är trött, blir bara irriterad vilket knappast hjälper. Antagligen är det här en fas. En bekant med en pojke som är en dag yngre har också riktigt råddiga nätter nu. Vi stöttar varandra och hoppas det går över snart. Hoppas ni haft en fin självständighetsdag!

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

5 reaktioner till “Självständig”

  1. Vi ha int heller fira… vi ha ätit riktigt finnemat till lunch- köttpiroger med knackkorv 😂 Vi går typ på nån korvdiet här…
    Hoppas Alissa somnar snart. Jag har en lilleman som är vaken här ännu, just snarkade han men nu ligger han här o kikar 😊 Hoppas Alissa tar en mindre bökstund inatt. Kram 😍

    1. Haha knackkorv o köttpirog är ju så gott 😋
      Alltså hon somnade direkt som jag gick ut från rummet. Tidigare sku man vara där för att hon sku somna. Aldrig gör man rätt 😅 Nu är jag vaken igen och väntar att öga ska fara fast på henne 😁 Hoppas ni sover gott 😘

Kommentera

