8 år

Idag är vår familjs stora dag, Hugo fyller år och jag och Ben har årsdag. 8 år blir det för oss alla. Å-T-T-A år. Det låter så mycket. Men sen tror jag ju att jag är typ 21 ännu. Då är åtta år väldigt mycket. Men det positiva är att det inte känns som åtta år överhuvudtaget, det känns inte alls som en lång tid. Men så tänker jag på allt som vi har hunnit vara med om och visst måste det ju vara en lång tid. De två senaste åren har varit tunga men vi har alltid klarat oss bra tillsammans och jag ser det nog som ett tecken på att vårt förhållande är starkt. Vi har klarat småbarnsåren som knäcker så många par, eller helt ute från dem är vi ju inte ännu men det börjar ändå lätta. Vi har klarat Almas död, en tung graviditet, tonvis med jobb som gjort att vi knappt setts osvosv. Vi har det nog bra. Det är bara en sak som fattas och jag har väntat flera år redan på den. Någon hemlighet är det inte för någon och särskilt inte för Ben. Men ännu väntar jag. Kanske innan vi kommer till 9 år. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “8 år”

Kommentera

