Slutet på nattamningen

Till sist kom den där dagen då vi slutade nattamma. Jag trodde inte den dagen skulle komma där i ett skede. Men tiden var nog inne nu och det gick väldigt enkelt. Plötsligt började hon yra för fullt på nätterna och var vaken 1-1,5 timme varje natt. Snabbt märkte jag att det hade ingen betydelse om jag matade eller inte, hon var ändå vaken. Hon grät inte eller nånting utan bara bökade på och härjade i sängen, kastade ut tutten och sånt. Så jag bestämde att nu slutar vi då amma på natten när det ändå inte hjälper henne att somna om och sova längre. Det tog väl ett par nätter och sen räckte det med att ge tutten och så somnade hon om. Så nu sover vi äntligen hela nätter. Hon är hela natten i egen säng utan att äta och ibland behöver jag inte ens ge tutten en gång på natten. Hon har dessutom sovit längre på morgonen också. Denna mamma jublar ska ni veta! Jag har väntat på det här. Ändå har jag varit tröttare nu, som om det att jag äntligen får sova ostört gör att tröttheten slår till. Men nog är det skönt att äntligen ha fått ett slut på nattammandet efter 10 månader. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

7 reaktioner till “Slutet på nattamningen”

  1. Jeeee! Vad skönt att få sova! Och vet du vad, att inatt sov M hela natten i sin säng. Jag sov i ett annat rum. Jag hörde honom gråta vid två men sen först vid halv åtta då jag beslöt mig för att gå till honom o ge mjölk😱😍

Kommentera

