Småstressigt och viktkollen

Just nu går livet hårt. Förutom den vanliga julstressen så jobbar jag fem dagar i sträck, en kvar nu. Och ni kan ju ana hur det är i butiken nu, puust. Idag var vi också borta hemifrån hela dagen. En timme på morgonen hemma och en timme på eftermiddagen, det var allt. Först hade vi rådgivningsbesök på morgonen. Läkaren ville ju efter senaste besöket att vi skulle ha en extra viktkontroll (suuuuck..) och det var idag. Jag gissade rätt på vikten igen och lilla fröken väger nu 7390 gram. Så hon växer, sakta men säkert. Vem har sagt att man måste vara stor?! Annars allt också bra med henne, men det visste vi ju redan. Efteråt sökte vi ut ett mysterie paket från posten som visade sig vara från min bror, jeee roligt! Sen shoppade vi, först Lindex där jag faktiskt handlade åt mig själv för en gångs skull, och på rea dessutom. Ja en skjorta fick Alissa också men bara för att den hade stjärnor. Sen mötte vi upp Jenny och Rebecka och kollade in nya Tant Grön som säljer begagnade barnkläder. Såklart så hittade jag en del där också. Konstigt det där med barnkläder. Sen drack vi kaffe och Alissa fick lunch före vi ännu skulle handla mat. Full fart hela tiden och så hem och svänga före jobbet. Nu ska jag ännu kasta mig i en snabb dusch och sen sova. Jag har ugglat uppe allt för länge på kvällarna den här veckan. Nu måste jag orka en dag till. Sen är vi alla lediga på torsdagen, härligt med mera familjetid. Det har inte funnits mycket av det på sista tiden. Adde reagerar ganska mycket på att jag jobbar nu, särskilt de dagar då han också är i dagis och vi bara ses en stund på morgonen på hela dagen. Men snart är det slut på det här också så får vi väl en normalare vardag igen. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

