Julfiilis?

Igår kom jag plötsligt ihåg att jag har inte lagat en enda sort julgodis i år. Granen har vi inte inne ännu eller mycket annat julpynt framme heller. Jag böt faktiskt gardiner i köket på måndagen och pepparkakor har vi bakat och ätit upp. Nya hinner vi inte baka nu före jul. Idag ska jag städa och göra plats för granen så att vi kanske kan söka in den imorgon. Om vi hinner, vi har nämligen en hel julturne’ som vi ska hinna med imorgon när vi båda är lediga. Kanske jag skulle hinna svänga ihop lite ischoklad också i något skede, så mycket annat blir det nog inte. Julfiilis kan jag väl inte påstå att jag direkt har. Kanske den kommer sen på julafton. Helt otroligt att det är jul om tre dagar. Åtminstone har vi alla klappar köpta och packade, ja förutom en åt Alissa som jag skulle behöva en stor pafflåda till men jag glömmer det alltid på jobbet. Kanske den bara får en rosett på sig. Vi brukar egentligen inte köpa nånting alls åt barnen själva för de får så mycket ändå, men i år har det blivit en hel del. Det mesta är ändå faktiskt från loppis så jag tycker det är riktigt bra. Åt varandra köper vi inte heller nånting, vi gör något tillsammans istället eller köper något vi behöver. Jag gillar massor att få paket men att få bara för att känns helt onödigt. 


Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

