Kärlekens jul 2016

Den här julen har inte varit som alla andra. Idag t.ex. jobbade jag och det är något som jag tror att jag aldrig har gjort på någon av juldagarna tidigare. I år var också julen som han ÄNTLIGEN FRIADE!!! Jaaaa!! Ni som känner mig eller också har läst min blogg en tid vet att jag har väntat på den här dagen väldigt länge redan. Åtta år har vi varit tillsammans och där halvvägs ungefär började jag nog vänta på frieriet. Vi har talat om det länge, och båda varit överens om att vi vill förlova oss och gifta oss. Men jag ville ändå att han skulle fria på riktigt. För mig är det viktigt av någon anledning och jag skulle aldrig fria själv fast jag annars tycker det är mer än okej att flickor också gör det. Men nu så var det äntligen dags. Jag anade ingenting förrän där mitt åt dagen på julafton då han frågade underliga saker ibland och betedde sig mystiskt. Jag kunde ju nog sen genast ana vad det var eftersom vi som sagt talat om det så länge. Och han gjorde det ordentligt och gick ner på knä och allt, hehe. Jag är väldigt lycklig just nu. Det känns som om allting faller på plats just nu. Och ja vi kommer att gifta oss. Vi tror ännu på det att en förlovning bara är ett ”mellansteg” till giftermål och kommer inte att vara förlovade allt för länge. Knappast blir det nästa år men kanske 2018, vi har inte hunnit fundera så mycket på det ännu. Tyvärr så var min ring lite för stor så jag vågar inte använda den för jag tappade den redan en gång i påsen bland paketpapper på julafton, men imorgon ska vi åka och byta den. Sen så ❤ 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 thoughts on “Kärlekens jul 2016”

Kommentera

