Alissa 11 månader

På annandag jul blev Alissa redan 11 månader. Snart får vi ha ett års kalas redan, sjukt hur tiden går. Några saker har ju ändrat sedan 10 månader åtminstone. Nu äter hon inte på natten längre utan sover äntligen hela nätter. Oftast får man nog ändå ge tutten minst en gång åt henne. På senare tid många gånger. Hon sover oroligt nu och sen julen vaknar hon 5-6 tiden och kan inte alltid somna om. Jag tror det är tänderna som bråkar för hon har tre på väg uppe nu. Ännu har hon bara sina två tänder nere och en uppe på sidan vilket ser väldigt roligt ut. 


Mat äter hon som förr, oftast med god aptit. Under julen fick hon smaka på en hel massa nytt. Joghurt, fil och grynost samt mat som innehåller mjölk äter hon så gott som dagligen utan reaktion. Eller hon har haft rumpan röd ibland men jag ser inget klart samband ännu, och det kan också komma från tänderna lika som Adde hade det. Vi skulle ha fått börja ge mjölk att dricka redan före jul men vi valde att vänta över helgen men nu ska vi nog pröva. Jag tänker ge ekologisk laktosfri mjölk åt henne. 

Hon är en riktig filur och älskar att busa. Hon är gladast då någon härjar med henne. Står gör hon överallt hela tiden nu och går längs med möbler. Nu har hon också lärt sig att komma ner tillbaka så det underlättar lite. Får se om hon kommer att gå före hon fyller ett så som brorsan sin. Hon skulle gärna gå iväg redan men är för vinglig och mycket på tårna ännu. Som sagt så gillar hon att busa och har blivit en riktig pappas flicka sen jag började jobba. Hon ogillar att byta blöja och att åka bil längre sträckor. Ett häftigt humör har hon, särskilt när hon är trött. Vår älskade lilla filur. 7390g lätt är hon nu också, växer på sin kurva där nere nånstans. Ingen brådska här. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Lämna en kommentar