2016

Det här har verkligen varit vårt år. Äntligen ett bra år efter två jobbiga. Och det kunde ju inte bli mycket annat när vi redan i januari fick vår älskade Alissa till oss. Året har mest handlat om barnen men det är ju så det ska vara. Att ha dem två här och se dem tillsammans är det bästa som finns. Vintern och våren var tung när Ben jobbade extremt mycket och jag var ensam med barnen och Alissa ännu till hade magknip. Men vi klarade det också och sen har det varit mycket lättare. Ett bra år som vi dessutom avslutade med den efterlängtade förlovningen. Helt perfekt. Nästa år får gärna vara lugnt, det behöver inte hända stora saker alls då, om vi nu inte bestämmer oss för att gifta oss då förstås. 

Idag kommer vi att fira lugnt. Jag ska jobba min sista butikstur och är på jobb ändå till 19. Det suger faktiskt lite för det betyder att jag missar fyrverkeriet i Pojo i år. Det enda som känns viktigt på nyårsafton och har blivit en tradition. I år kommer faktiskt bara Adde från vår familj att åka dit. Kvällen kommer vi sen bara att vara hemma. Det är helt enkelt enklast och bekvämast just nu. Ifjol var första året med Adde som vi var borta hemifrån på nyårsafton och som han var vaken till midnatt. Nu är nog Alissa så fast i sina sovrutiner så det är inte värt att rubba på dem. Hon måste få gå i säng sin vanliga tid och på en lugn och bekant plats. Vi hinner fira många nyår ännu senare. Så Gott Nytt År alla ni som orkar klicka er in här och läsa! Hoppas ni också haft ett bra år och att 2017 blir minst lika bra. Ta det försiktigt ikväll!

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “2016”

Kommentera

