Bröllopsplanering

Här gick jag och sa att äääh vi gifter oss sen nån gång, det är inte så bråttom. Och följande dag började jag googla och pinteresta ALLT om bröllop. Men som jag har sagt här hemma, man ska planera i tid, det betyder ju inte att vi ska göra det om två veckor. Jag vill ha god tid på mig att planera och drömma. Och så kommer vi inte heller att ha världens största budget så jag vill ha det ganska enkelt och fixa själv sånt som jag kan och börja med inköp i god tid. Jag börjar redan ha en ganska klar bild av hur jag vill ha en stor del. Och det är så roligt! Största problemet är nog VAR vi ska ha festen. Ingen av oss har någon drömplats, och så vill vi heller inte betala skjortan för en lokal då vi ändå inte vill ha det så super fint. Hade vi haft en gammal ladugårdsvind så hade det varit perfekt. Finns det några dolda pärlor här i Raseborgstrakten, ställen som vi kanske inte vet om? Om man var en vädergud så hade det ju också varit mycket lättare, då hade vi fast haft det hemma i trädgården. Men nu kan man ju varken räkna med sol och värme på sommaren eller snö och kyla på vintern så det är svårt. Det som jag började googla allra först var såklart klänningen och jag hittade verkligen min dröm. Alltså så otroooligt fin. Och dyr. Det är lite svårt det där med bröllopsklänning. Jag vill verkligen ha en som jag gillar och känner mig bekväm och fin i, men ändå vill jag inte betala mig sjuk på den. Jag ska ju ändå bara ha den en gång. Nu råkade jag faktiskt hitta en väldigt fin budget version av klänningen och hoppas den uppfyller alla mina förväntningar när jag får prova den. Det skulle vara perfekt. Väldigt roligt med bröllop alltså! Kanske vi snart har ett datum bestämt. Fortsätter vi i min fart så är det nog snart fixat. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

9 reaktioner till “Bröllopsplanering”

  1. Min kaveri Nora Garusi (som hade café på sommaren) har en ladugårdsvind 😊 Skall jag fråga henne om det är möjligt? Hon har haft fester där!

    1. Gullö är fint, men vi skulle hellre ha ett ställe som inte står för allt, så vi får ordna mat och dricka osv. själv. Jag har faktiskt inte tänkt på att hyra men det skulle jag nog bra kunna göra, måste ta reda på mer om det 😊

  2. I Västankvarn har de en fin lokal, problemet är att de är i 2 olika rum….vet inte om det är ett problem för er, men för oss var det eftersom man gärna har alla i samma rum!?

    Men sedan finns det Mangs gård (i Ingå) där har de en sån lokal som ”kanalan vintti” (om jag minns namnet rätt) tyckte åtminstone att.bilderna ser alldeles ljuvliga ut och där fick man ha egen catering. Där finns väl även rum att hyra ifall någon kommer längre ifrån, men är inte säker på det. Googlar du mangs gård så hittar du.

    1. Perfekt för de jobbiga släktingarna då 😂 Nej men du har säkert rätt att man vill nog ha alla i samma rum. Ska kolla på Mangs gård, tror jag faktiskt aldrig har varit dit fast jag är från Ingå. Det lutar nog ändå just nu åt att ha festen här nära nånstans.

Kommentera

