Brrr

Huuga vad kallt vi hade det imorse när vi vaknade. Ute var det -22 och inne bara 16 grader. Jag avskyr verkligen att stiga upp från den varma sängen när huset är kallt. Men idag var det (blivande) mannens tur att få sova lite så det var bara för mig att stiga upp och tända i köksspisen. Jag gillar nog inte direkt sån här köld, men det brukar ju inte vara så långvarigt. Det värsta har varit att få Alissa att sova inne. Helt plötsligt vill hon inte somna i sängen på dagen, hon som tidigare inte haft några problem. Passligt så här i kölden. Igår var lite kaosdag när Adde ännu till väckte henne sen när hon äntligen sov. Men vi överlevde ju den dagen så vi ska väl överleva idag med ska vi tro. Jag tog åtminstone ut allt jag kan av kölden och kastade ut alla sängkläder. Så ikväll har vi fräsha sängar åtminstone. Granen får stå inne tills imorgon ännu. Vi brukar nämligen kasta ut den genom fönstret och jag ids inte öppna det och ha det öppet när det är så kallt. Alissa började plocka bollarna ur den idag för första gången sen vi tog in den. Så det är väl passligt att kasta ut den nu då. Det ska bli skönt att bli av med julen nu och få börja ha det lite vårigt istället. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

