Obalans

Jag ogillar mig själv just nu. Jag är mest bara trött, sur och irriterad. Skriker och gapar på ungarna och gnäller på gubben. Säkert världens härligaste mamma/sambo. Jag har varit för mycket hemma och dessutom inne på sista tiden. Hela jullovet var ganska trögt på något vis. Andra hade fullt upp hela tiden eller så var de sjuka. Och så var det skit väder eller svinkallt. Så där var det, vi var hemma ensamma. Och det tär på mitt humör märker jag. Jag skulle också verkligen behöva röra på mig men när jag är sååå lat och inte heller vet vad jag riktigt skulle vilja göra. Jag har ingen lust med dyra gymkort och att springa på timmar. Redan det att jag skulle måsta köra iväg nånstans bara för att träna känns bara blaaah. Men hemma får jag ju inget gjort sen igen. Jag har svårt att hitta en balans med allting just nu känner jag. Och så blir jag en riktig surkärring. Imorgon ska vi åtminstone besöka familjecafe’t som öppnar här nära oss nu så jag får se lite andra vuxna människor. Sen ska vi försöka få in en dejt helt utan barn med Joije, det är inte bara så enkelt det heller. Jaja man får vara på dåligt humör ibland men nu börjar det räcka. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

5 reaktioner till “Obalans”

Kommentera

