Alissa och mjölken

Jag tänkte uppdatera lite om Alissa och hennes mjölkfunderingar. Vi kör ju med mjölkfri ersättning, det som hon nu dricker ersättning. Nu har hon 2-3 veckor redan också druckit ekologisk laktosfri mjölk 1-2 ggr om dagen. Och det går bra! Lite gasig är hon ibland, men inget som stör henne och hon varken luktar illa eller är lös i magen så jag tänker att det kan vara bara det att det är nytt för magen. Joghurt och fil äter hon ibland också och mat som innehåller mjölk. Jag hoppas verkligen att det här ska funka! Så skönt det skulle vara. Amningen är nere på två gånger om dagen nu och snart tror jag vi slutar helt. Det känns som om det börjar vara dags. Hon har knappt tid att amma längre och bryr sig inte så mycket om det. Jag har svårt att få en passlig ställning nu när hon har flera tänder. På något vis skaver tänderna, jag vet inte om hon har dåligt grepp eller vad det är. Men varken hon eller jag skulle nog sörja om vi slutade nu. Vi har ju hållit på nästan ett år nu, mycket längre än jag någonsin vågade hoppas på. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 thoughts on “Alissa och mjölken”

Kommentera

