Ditt och datt

Jag känner att jag vill skriva någonting, men vet egentligen inte riktigt vad. Så jag tänkte slänga ihop ett riktigt rådd inlägg med lite allt möjligt. 

Idag var jag ut och gå med vagnen för första gången på länge. Jag skäms verkligen för hur lat jag är. Idag var det skridskobana på vägen så jag kommer antagligen att ha träningsvärk i benen imorgon för jag spände mig så mycket. Slapp ju knappt upp för backarna med vagnen. 

Adde har varit underligt låg igårkväll och idag. Idag sov han t.om. på dagen. Maten smakar inte och jag vet inte vad det är. Ingen flunssa eller feber har han och han säger att han mår bra. Men kanske det är något på väg. 

Jag bakade en kladdkaka idag som sket sig totalt. Jag hade den längre i ugnen än det stod i receptet och ändå var den bara smet när vi skulle äta den. Vilken tur att smeten är god. 

Jag hade en brudklänning hemma på prövning i veckan men den fick åka tillbaka. Den var jätte fin, verkligen, men jag kände mig inte helt bekväm i den. Jag trodde att det var just en sån nedre del jag ville ha, men nu har jag tänkt om och siktat in mig på en annan redan. 

Måndag imorgon och vi måste åka och handla. Några andra riviga planer har vi inte. Jag väntar på att få börja jobba. Jaa jag skall jobba några timmar om dagen hemifrån är det tänkt bara allt kommer igång och funkar. Jag är ivrig, jag vill verkligen ha något att göra. På tisdagen har vi också Alissas 1-års rådgivning, det ska bli spännande att se hur hon har växt och så blir det dags för vaccin igen. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Ditt och datt”

Kommentera

