Negativitet

På senaste tiden har jag reagerat på hur otroligt negativa en del människor är. Jag erkänner, jag är inte världens positivaste människa, jag gnäller en hel del. Men en del har verkligen aldrig något positivt att säga. Frågar man hur det är så är det aldrig bra, utan man får höra allt som är jobbigt. Visst ska man få ventilera sig, jag har inget emot det. Men om det verkligen alltid känns så där jobbigt så borde man nog ändra på något i sitt liv. Det är mycket som är tungt och jobbigt alla dagar, men jag fokuserar inte på det hela tiden. Jag blev inspirerad av all negativitet att själv försöka vara mera positiv också. Så nu ska jag försöka lista positiva saker med alla dagar. Idag t.ex. kunde jag klaga på att både jag och Alissa är flunssiga, huset är skitigt, hon äter sämre osv. Men vet ni vad, idag har jag haft orsak att slöa på soffan hela dagen. Jag hade rester att äta till lunch. Jag hittade en så fin klänning åt Alissa igår som hänger på skåpdörren för att beundras. Och senare ska vi alla besöka Alma och tända ett ljus. Så visst är den här dagen också bra på så många sätt. Vad har ni för positivt att komma med idag?

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

16 reaktioner till “Negativitet”

  1. Absolut – håller helt med! Det finns mycket negativitet omkring oss och jag blev glad att läsa ett positivt vinklat blogginlägg! Dagens positiva för mig (hittills): 1) pojken sov bättre idag igen efter en ”krångligare” dag igår 2) så jag hann äta, börja ny stickning och läsa iaf en uppsats medan han sov 3) det höll upp när vi var ut och gå imorse, nu ser jag att det regnar, och 4) jag har hittat nya bloggar att kika in på 🙂

    1. Jamen där ser man, du hittade ju massor positivt bara från den här halva dagen 😊 Vad roligt att jag också nu får en ny blogg att läsa. Tror vi borde börja med samma system som ni och införa en daglig promenad på morgonen 😊

  2. Jag håller med här! Ser man inget positivt så är det nog illa.
    Dagens positiva här:
    1. Jag och Anian sov till 9 (så skönt). 2. Jag har hunnit sticka ganska mycket idag.
    3. Åt god mat till lunch
    4. Har lyssnat mycket på musik idag. Jag lagade för en tid sen många nya listor åt mig på Spotify, konstaterade att vi måste börja lyssna på mera musik igen här i vardagsrummet 😊

    1. Jaa jag har faktiskt också försökt ha musik på oftare här hemma. Gillar redan det att det inte är så tyst då när man är hemma på tumis på dagarna 😊

  3. Jo de finns allti nån som e jätte negativ o ser inget positiv i nåt då måst man nog int må bra!
    Mina positiva e:
    -Lugn stund på soffan o maten i ugnen medan Linus sovd dagssömn
    -Vi sovd ti halv 10 fast vi va o äta gröt emellan
    -Ingen ändring i Emilias hörsel 😊

  4. 1. Att första gången till gymmet efter graviditeten var så himla rolig!
    2. Jag som aldrig hittar nåt på loppis fyndade två fina jumprar. Bonus att jag slapp släpa på baby i bilstol mellan de trånga hyllorna.

    3. God lunch och tid för en lång varm dusch väntade då jag kom hem.

    4. Fick flera skratt med ljud av bebis!

    5. Hemlagad pizza till kvällsmål!

    Bästa dagen på länge, sku kunna laga världens lista just idag 😀

    Bästa dagen på länge!

    1. Ååh skratt med ljud 😍 Bebisskratt är det bästa! Vi åt också hemlagad pizza ikväll. Jippii för bästa dagen! Själv tror jag att morgondagen blir ännu bättre 😄

  5. Blir så less på folk som är negativa och inte värdesätter de små sakerna i livet.
    -Hann gå en lång promenad på morgonen med Hugo.
    -Maja somnade på golvet i dagis medan jag klädde på Liam och sov sen 2,5 h i vagnen hemma ännu.
    -Jag har ett inhoppsjobb jag trivs med
    -Orkade stå och laga mat, plocka disken och byka ett par maskiner trots att jag vakat natten innan på jobbet och helst hade velat sova på soffan.
    Små vardagliga segrar mot sig själv 😅

  6. Det här var ju lite tanken med min privata blogg, att jag skulle bli bättre på att se det positiva i allt 😊

    Igår var en riktigt bra dag; det gick bra på jobbet, vi hade mat färdigt att värma när vi kom hem och sen var jag ännu på jumppa 😃

Kommentera

