Mera positivt

Tack för era positiva kommentarer igår! Det var så roligt att läsa och jag blev riktigt glad av allt roligt som hade hänt er igår. De där små sakerna. Jag är säker på att alla hade minst lika många negativa saker som hände igår, men om man inte alltid bara fokuserar på det så känns det så mycket bättre. Jag ska nog fortsätta med att försöka se mera positivt på allt. Igår fick Alissa feber och det suger ju nog ganska rejält. Men vi hade ändå en bra natt. Och hon är så mysig, vill sitta i famnen hela tiden och t.om. somnade där igår. Det händer annars aldrig längre. Så man får väl försöka njuta av det fast det annars inte är roligt att hon är sjuk. Idag har hon hittills bara stegring och jag hoppas det hålls så. Just nu leker hon en stund här på golvet. Mest synd är det att vi inte kan åka till familjecafe’ imorgon, men det är ju så det är med barn. Nästa vecka sen igen. Jag har också fått äta morgonmål och dricka kaffe helt i lugn och ro idag när Alissa sov när vi hade fört Adde till dagis. Dessutom har jag redan hunnit se en film, med ett halvt öga. Så har jag också pizza att äta till lunch. En bra dag i sjukstugan. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

