En riktigt bra helg!

Vi har verkligen haft en bra helg. Flunssan hänger tyvärr med ännu, men är bättre både för mig och Alissa nog men så har vi smittat ner Ben istället. Trots det så har humöret varit bra ändå. Igår var jag på tumis med barnen och vi åkte iväg till Prisma i Lojo för att fördriva tiden. När vi kom dit så undrade jag nog vad jag hade tänkt riktigt när jag på en lördag for ensam med barnen dit, för guuud så det var människor där. Men vet ni vad, det gick så bra. Båda betedde sig exemplariskt för en gångs skull. Vi kom alla därifrån glada och nöjda och då gick vi ändå länge där och tittade. Lite födelsedagspresenter och saker till Alissas kalas köpte vi. När vi kom hem så kom mina föräldrar förbi och plockade med sig Adde övernatten till dem helt oplanerat. Alltså det bästa som finns när någon så där annars bara ställer upp som barnvakt helt plötsligt. Vi har inte så värst mycket program just nu som skulle kräva barnvakt och då är vi nog tyvärr väldigt dåliga på att be om det också. Även om det skulle vara helt skönt att bara vara hemma utan barn också ibland. Snart blir det nog Alissas tur också att sova borta en natt hoppas jag. Så det blev en ganska lugn och skön kväll här hemma. Idag har vi sen varit och sökt hem Adde och samtidigt firat pappa som fyller år i veckan. Så egentligen har vi inte haft så värst mycket program och inte direkt något speciellt, men en riktigt bra helg har det varit och jag känner mig faktiskt redo för måndag. Fast jag inte jobbar ännu så känns måndagarna ändå alltid lite extra jobbiga av någon anledning. Men kanske inte imorgon. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 reaktioner till “En riktigt bra helg!”

    1. Precis 😊 Och särskilt efter en period med väldigt mycket bråk dagligen så behövs det så lite som en lyckad butiksresa för att allt ska kännas toppen 😊

Kommentera

