Nostalgisk

Jösses så dagarna rinner iväg nu! Igår kom jag äntligen igång med hemmajobbet ordentligt och tjo vilken dag det blev. Varje lediga stund satt jag där framför datorn. Det är lite knaggligt nu i början, det är nytt både för mig och för alla andra. Men det kommer nog att bli bra bara vi får rutiner och det börjar rulla. Inte kanske den ultimata tiden att börja med det här just den här veckan när vi ska ha kalas på helgen. Jag känner mig lätt stressad, jag borde ju hinna städa och baka också. Dessutom är vi ännu också flunssiga. En riktigt seg sort, jag och Alissa snorar på och Ben har det allra värst just nu. Konstigt så har Adde klarat sig och jag hoppas han fortsätter göra det så att han inte är sjuk passligt till helgen. Imorgon har vi en 1-åring i huset. Riktigt svårt att förstå att det är ett år sedan hon föddes redan. Jag sökte Adde från dagis den här dagen och de funderade om jag hade några känningar och jag bara suckade nääää. Vi kom hem och byggde en snötunnel och så röjde jag lite snö med snöskuffaren trots att det tog ont överallt. Det gjorde tydligen susen för en stund senare började värkarna. Och vilken kväll och natt det blev sen då! Och vilket år det har varit! Ojoj. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

3 reaktioner till “Nostalgisk”

Kommentera

