Tacksamheten

Huuuh! Vet ni känslan efter två KAOS kvällar ensam med barnen, när de sen äntligen sover?! Guld! Jösses alltså. Igår hade vi världens kakkakatastrof här på kvällen och idag har det bara varit allmänt kaos. Adde på övervarv och leksaker överallt, inte en tom fläck på golvet. Och så när jag äntligen tänkte sätta mig och jobba en timme ännu i lugn och ro, så ville ju inte Alissa somna. Så här sitter jag nu i sängen och väntar att jag ska våga gå ut härifrån och kanske ännu orka jobba en stund. Jobbet jaa, det har stressat mig mycket när jag inte har hittat en bra rutin på exakt när jag ska jobba utan att behöva sitta fast där hela dagen. Men nu tror jag att jag har det. Jag har stigit upp när Ben har åkt på jobb nu två morgnar och på det viset fått åtminstone två timmar jobb före barnen vaknar (jag jobbar ungefär halvtid nu). Det betyder ju sen två timmar mindre sömn för mig, vilket känns just nu för jag är verkligen ovan att stiga tidigt upp. Men man vänjer sig och så småningom kommer jag nog i säng i tid på kvällarna också. Så det känns som ett bra system. Och mitt i all kaos och stress här så kände jag ändå en sån otroligt enorm tacksamhet för att jag överhuvudtaget kan jobba hemifrån och på det viset får stanna hemma med Alissa lite längre. Med Adde längtade jag bort hemifrån och hade inga problem att lägga honom i dagis, men nu känns det så annorlunda och hon är också en så väldigt olika person än han så jag är övertygad att det här är det bästa. Just nu känns det bra, som om alla bitar faller på plats igen. Och nu sover hon så jag ska smyga ut mig och jobba en stund ännu medan jag väntar på Ben och innan jag öppnar chipspåsen. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 reaktioner till “Tacksamheten”

Kommentera

