Om en 1-åring

Plötsligt är Alissa så stor nu när hon är 1 år. Nu går hon väldigt mycket, nästan mer än hon kryper faktiskt. Det är ännu så underligt när hon kommer runt hörnet och hon går och inte kryper. Helt plötsligt ”låsa de” där för snart två veckor sen med gåendet och sen dess har hon bara gått mer och mer. Nu har hon också börjat sova endast en dagssömn. Jag märkte att hon orkade vara vaken hela förmiddagen här plötsligt så vi prövade på det några dagar och det funkade verkligen bra. Våra hemmaförmiddagar på tumis blir lite långa, då har hon svårt att orka om jag inte håller igång henne hela tiden. Men sen efter lunch slocknar hon som ett ljus när jag kör ut vagnen och så sover hon 2-3 timmar där ute. Igår hamnade jag väcka henne efter tre timmar för vi skulle iväg och söka Adde, undrar riktigt hur länge hon hade sovit annars. Det här är så otroligt skönt för mig också. Tidigare har hon sovit max en timme åt gången och det är helt sjuuukt stor skillnad på en timme och två. Jag hinner göra så mycket nu! Både jobba och slappa. Guld. Kvällen orkar hon också hur bra som helst och somnar oftast lika bra på kvällen också. Förra natten var hon sen vaken 1.30-2.30 av nån oförklarlig anledning. Där låg hon och pratade på för fullt, ställde upp sig och kastade ut tutten ibland osv. Helt kiva att hon inte grät en timme men det var nog ganska irriterande att höra hennes joller också. Jag är bortskämd med bra nätter och vill väldigt gärna sova på nätterna särskilt nu när jag stiger upp så tidigt på morgnarna. På tal om det så lockar sängen väldigt mycket just nu. Imorgon ska vi försöka komma iväg till familjecafet. Jag ser fram emot det och hoppas att Adde inte är allt för uttråkad där. Godnatt!

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

