Sportlov

Det blev en hemmadag idag ändå för oss. Igårkväll började Alissas näsa plötsligt rinna passligt till läggdags och idag är hon lite täppt och snorig. Inget som stör henne men man åker ju kanske inte till en plats full med bebisar med en liten snorare. Så vi tar det lugnt. En sväng ska vi åka till graven och via dagis efter ett par handskar som blev efter igår. Nu har vi nämligen sportlovsledigt jag och barnen. Eller jag har inte ledigt men jag kommer att få hålla dagarna lediga nog nästa vecka. Hoppas på snö och friska barn så vi kan åka pulka och sånt. Jag hoppas också på att kunna hinna träffa många fina typer. Är ni lediga på sportlovet? Vad ska ni göra?

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

13 thoughts on “Sportlov”

  1. Här i vårt är endast Felicia ledig. Så hon ska hoppa från barnvakt till barnvakt. Sen har vi en kille som fyller 5 så kalas ska hinnas med. Jag är endast ledig onsdag. Int alls stressigt 😂 Skönt att bli mammaledig snart igen.
    Hoppeligen regnar inte all snö bort nu. En tur till Västerby o åka pulka hade vi nog tänkt hinna med åtminstone o kanske ett varv till simhallen, fast där kryllar de säkert av folk hela veckan.

    1. Jag tycker allt alltid råkar vara just den veckan man ska ha kalas också så att det säkert blir extra stressigt 😅
      Simhallen sku jag också gärna fara till men tror inte jag orkar med det just på sportlovet, ogillar när där är så mycket folk. Västerby pratade vi om med Johanna. De har ju väntat snö till nästa vecka så hoppas det stämmer 😊

  2. Vi är ju också lediga här 😊 Alla förutom Robbe då. Så vi träffas gärna och Västerby hoppas jag vi kan fara till 😊😊 Jag hoppas de kommer lite snö nästa vecka som de lovat så man kan göra roliga sportlovasaktiviteter!

  3. Hello (jag ser dig)🙈
    Jag inleder min jobbkarriär imorgon och så jobbar jag to-lö. Och så skall vi ju ses på onsdagen 😊👍 ääääntligen!
    Här i Karis har familjecafét stängt.

    1. Morjens blindo 😂 Jee så bra att du fått flera turer! Här har det inte varit något prat alls om det är öppet eller inte, måste väl fråga. Ses på onsdag, om du ser 😂😘

Kommentera

