Första dagen och snö

Så har en dag av sportlovet gått. Här var vi uppe med tuppen som vanligt. På förmiddagen åkte vi sen och handlade lite mat och födispresenter. Jag ogillar att handla med barnen just nu, jag är nämligen livrädd för noron som härjar. Men vi måste ju ha mat också när far i huset jobbar långa dagar typ hela veckan. Min flunssa verkar inte ha blivit så farlig alls den här gången, lite snörvlas och nysas ett par dagar bara. Jag tycker nästan att Alissas näsa rinner mindre idag också så kanske vi inte behöver ställa in allt sportlovsprogram. 

Ja men så snöade det ju idag! Jippii säger jag. Nu är det bara februari ännu, en vintermånad, och dessutom sportlov så då ska det nog vara snö. Jag hoppas det blir som utlovat att det kommer ännu mera snö och blir någon minusgrad så att vi får fint pulkaföre och att skrinnskoplan kanske skulle bli i skick ännu. Idag fick vi ändå ihopknåpat en liten snögubbe och en snölykta efter att vi surat klart för att det inte var tillräckligt med snö för att åka pulka i vår backe. Så helt bra måste jag säga. Vi håller oss nog helst till uteaktiviteter eller hemmalekdejter nu fastän det skulle vara kul också med simhallen eller Hoplop, men där kommer min noroskräck emot igen. Rätt så lite bråk har vi haft idag också, så kanske vi ska komma levande genom sportlovet allihop. 


Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

9 reaktioner till “Första dagen och snö”

  1. Jag säger också jee åt snön och hoppas den blir kvar ett tag till! O skrinna vill vi (ute) ännu ett par gånger. Det är mycket roligare o mera ”äkta känsla” än i ishallen.
    Fin snögubbe 👍👍

  2. Jag skulle ju fortsätta skriva men tryckte på skicka i misstag 😂 men jo, jag skulle fråga om Addes halare har spända snölås i ärmarna? Vi har en liknande hemma som är så spänd att man inte vill få handskarna igenom :/

    1. Jo jag är nästan så att jag sku vilja gå med handskar och munskydd när jag är nånstans 😂 Värsta jäkla sorten, vill inte ha!
      Joo den har nog det, sånt där svart tyg där i ärmarna. Vi har nästan alltid handskarna utanpå så har inte tänkt på det som ett problem faktiskt 😊

    1. Joo nu får det vara vinter ännu lite så att det sen blir ordentlig vår och ingen takatalvi 😄 Alltså vi slipper inte av med den här flunssan igen såhar bara varit hemma hela veckan 😒 Men vi måst träffas snart ❤️

Kommentera

