Trött men inget dåligt samvete för det

Så typiskt att det skulle vara strålande vackert väder just den dagen då vi alla var som tröttast i vår familj. Alissa är den som har varit ute mest av oss idag när hon faktiskt sov 2,5 timme idag. Men vet ni vad, jag börjar lära mig att inte känna dåligt samvete längre. So what om vi bara var inne, orkar man inte så orkar man inte och det kommer nya dagar. Ikväll låg Adde på soffan och åt ett päron och somnade mitt i. Andra dagen som han somnar på soffan. Det visar på trötthetsnivån just nu. Om ändå ungarna kunde förstå att sova lite längre än till 6 nu igen på morgnarna. Antagligen sover de till 8 imorgon då vi två ändå stiger upp tidigt. Godnatt på er, hoppas ni njutit mer av solskenet än vi idag som mest tyckt att det stört då den lyst på tvn, heh. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

10 reaktioner till “Trött men inget dåligt samvete för det”

  1. Jaa, det är nog inget att ha dåligt samvete över 😊 det är nog så skönt när man kommit så långt att man inte längre har dåligt samvete/stressar över alla småsaker 🙄

  2. Har ni mörkläggningsgardin i sovrummet, om inte så rekommenderar jag. Det börjar bli så ljust ute nu att barnen kanske vaknar av det, åtminstone våra. Ikeas är förmånliga och bra tycker jag.

    1. Håller med i detta, har en snart 10-åring som förra sommaren steg upp kl 5-6 på grund av att det var så ljust, köpte sedan mörkläggningsgardiner och hon sov till 8…kan vara värt att pröva. 🙂

      1. Absolut, särskilt om det har ändrat så där bra för er med mörkläggningsgardin. Han har inte tidigare vaknat för att det är ljust, men det kan ju ändra som allt annat 😊

Kommentera

