Vår fina olyckskorp

Idag hade jag tänkt ha en lugn och skön hemmadag och bara jobba i lugn och ro när Alissa sov. Men så ringde de från dagis och jag visste genast att nu har det hänt något. Och javisst olyckskorpen vår hade varit i farten igen så det blev en resa till jouren med ett sår under ögat. Han hade svintur igen att ögat klarade sig och det behövde till sist och slut inte ens limmas. Men han råkar nog alltid ut för något vår Adrian. Inte konstigt väl så som han oftast far över högt och lågt. Han är också världens gulligaste. Han ger komplimanger åt oss alla varje dag, en riktig gentleman som alltid berömmer kläderna eller något. Jag har försökt vara noga med att akta min tunga när han är med och aldrig säga något dumt eller fult om någon. Ni vet så där som man så lätt kläcker ur sig att någon tröja är ful eller så. Nu är allting enligt honom fint, och det gillar jag. Det är inte heller bara till oss som han säger älskar dig utan det är till alla släktingar och vänner. Det konstiga är bara att folk ofta blir hemskt besvärade av det och inte vet vad de ska svara. Jag förstår inte alls det. Jag hoppas att han fortsätter i samma stil. Förutom att han alltid stöter sig då, det får han gärna sluta med. Och det som är allra bäst är att han pratar så mycket om Alma. Ofta säger han hur han saknar henne och skulle vilja ge saker åt henne. När han åkte pulka hos mina föräldrar och de hade en hyppyri så skulle han åka igen och igen så att Alma fick se när han hoppade. Älskade barn. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

9 reaktioner till “Vår fina olyckskorp”

  1. Voi fina fina Adde! Det finns nog så mycket godhet i barn!
    Vi har också nu en kille som ofta säger att jag är så vacker och är världens snällaste mamma och älskar dig. Det finns inget bättre än att få höra allt detta så spontant 💙

    1. Verkligen tur! Jag brukar alltid joma på om det här med käppar att de kan komma i ögat, men inte lärde han väl sig nu sen ändå fast det var nära 😁

  2. Oh my, det var nära ögat, får man säga…

    Han är verkligen go’! Mitt hjärta smalt så i café förra veckan då han plötsligt vände sej om, paja Rebecka på huvve o fortsatte leka som ingenting 😍

    1. Han tycker nog så om babyn och alla som är mindre än han, vågade aldrig tro att det sku gå så bra här hemma heller som det går ☺️

    1. Joo här om dagen när jag prövade en klänning så sa han att jag ser ut som en prinsessa 😍 Hoppas han fortsätter med sina komplimanger livet ut 😊

      1. Voi sötaste 😍d gör han nog gatanterat. Han kommer att bli en sån gentleman o där har ni er själva att tacka 😊😘

Kommentera

