Vargen

En längre tid redan har det rört sig vargar här i närheten och folk har sett dem eller deras spår. Men nu den senaste tiden har observationerna blivit bara fler och fler. Under helgen dödade vargen en hund här inte långt ifrån vårt hem. Grannen hade också spår på sin gård. När de stryker riktigt bredvid huset så känns det nog inte bra längre. Jag som alltid har varit ganska mörkrädd (men faktiskt blivit mycket bättre under våra år här) gillar inte alls det här. Jag går nog helst inte ut alls i mörkret nu. Vi brukar släppa ut Hugo själv på hans kvällsbestyr ganska ofta men nu vågar vi inte längre. Debatten om de här vargarna går också väldigt het. Jag hoppas verkligen att det inte ska hända något ännu allvarligare och att de skulle ge sig iväg härifrån. Tur att det blir ljusare tider hela tiden också. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

12 thoughts on “Vargen”

  1. Usch! Jag skulle nog knappt våga gå ut om vi bodde sådär avsides 😕 ännu värre är det ju att dom verkligen rör sej nära husen och trots att det är flera hus nära. Det är nog bara en tidsfråga innan nåt värre händer 😕 nu lugnar det säkert ner sej när sommaren kommer emot men hur blir det nästa vinter om dom är ännu flera? 😦

    1. Just det där att de verkligen rör sig precis bredvid husknuten skrämmer nog mig. Och att man ser dem så mycket dagstid också. Jag har alltid haft för mig att vargen är skygg och rör sig mest på natten, men tydligen inte. Det är nog obehagligt, undrar hur det riktigt ska bli 😕

      1. Jaa, antagligen ska ju nåt värre ske innan de får skjutas 😦 bäst vore väl om man bara kunde flytta dom men knnappast är det så lätt det heller…

  2. Jag vill int heller gå ut efter att de ha blivi mörkt. Int för att de nu har rört sej någå vargar nära vårt men man vet ju aldrig… 🤔
    Tycker dom e vackra djur å ska helt klart få finnas i vår natur MEN!! de betyder inte att jag vill ha dom strykandes kring husknutarna 😅

    1. Nej precis! De får nog gärna finnas för mig också men jag tycker att det borde finnas tillräckligt med skog åt dem att hållas i och inte vara här i bebyggelsen.

  3. Jag blir så less på att ”stadsbor” som inte har en aning om något skall få lägga en åsikt om detta! Grrr.. Det kommer tyvärr att bli människospill innan vi landepaukkun får barmhärtighet!

Kommentera

