När en fattas

Det händer inte så ofta längre, men ibland sköljer sorgen och saknaden över mig som en våg. Den där riktigt hjärtskärande sorgen som man tror att ska slita en itu. Ikväll var en sån stund när jag nattade Alissa. Helt plötsligt kom saknaden över mig och tårarna började rinna. Jag fastnar ofta i de saker som jag aldrig fick göra med Alma. Jag fick aldrig natta henne. Inte ge henne mjölk och bädda ner henne. Jag ångrar att jag inte höll henne mera och tog flera bilder. Jag önskar att någon hade varit där och sagt åt oss vad vi skulle göra, vi visste varken ut eller in och var allt för chockade. Jag hade viljat ha flera minnen av henne. 

Jag vet inte om allt det här kom just idag för att Adde igen har pratat mycket om henne. Idag när vi satt och åt sa han helt plötsligt, ”vet du vem jag såg? Alma, hon var utanför mitt fönster”. Helt självklart för honom att hon hade tittat till honom. Igår när vi pratade om att solen inte skiner så sa han att den skiner nog hos Alma istället. Han har verkligen en period nu när han pratar mycket om henne. Han som är världens härligaste storebror. Han skulle ha varit så fin mot henne också. Allt blev så fel. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

15 thoughts on “När en fattas”

  1. Jag blir riktigt gråtfärdig av att läsa detta ❤
    Förresten, det är väl Alissa som är på foto i Fotofabrikens fönster nu? 😊

  2. Jag känner så illa av er förlust! Jag önskar så att allt hade kunnat fått bli bra. Det är så fina ord Adde säger, så himla klok! Jag tror att även om ni hade tagit mer kort/fått mera tid så hade det endå alltid kännts otillräckligt ❤

    1. Du har säkert rätt, aldrig skulle det ju ha varit tillräckligt ändå ❤️
      Adde är så härlig just nu, imorse pratade han om henne igen. Han säger också att han är ledsen för att han inte fick träffa henne ❤️

  3. ❤❤ Blir så ledsen av din text men ändå kan jag inte förstå HUR stor den saknaden måste kännas för dig/ er. Det förstår nog bara den som själv gått igenom samma sak. Huhhuh. Adde är nog så fin kille. Klart att Alma vakar över bästa brorsan och lilla Alissa ❤❤

    1. Nej så är det. Lika som jag inte kan förstå hurdan saknaden efter en förälder är. Men som tur så blir det ju lättare, skulle det fortsätta lika som direkt i början så tror jag inte man skulle överleva.
      Han är nog så härlig när han pratar om henne och funderar på henne hela tiden ❤️

      1. Faktiskt tur att det lättar. Annars sku man ju nog mer eller mindre själv förintas. Sorg i krisskede är nog så tungt.
        Det är så bra när han pratar om henne 😍 Moa pratar också massor om mofa och saker hon minns med honom. Ibland gråter hon efter honom, det är tungt att se tillika som jag är säker på att de ger mycket till dem när de tillåts fundera, prata, sörja om de de saknar ❤

      2. Det tror jag också helt klart! Dom ska få prata precis så mycket som de vill, de behöver de säkert. Adde började en gång också gråta helt hysteriskt plötsligt när vi var vid graven för att han saknade henne ❤️

      3. Så tycker jag också. Vet att många har svårt att prata om död och sorg med sina barn och visst är det för jävligt men en naturlig del av vårt liv tyvärr.
        Söta fina ❤ Det är fint att han låter d lossa!

      4. Svårt är det ju, men som du sa en naturlig del av livet och då tycker jag nog att man ska kunna prata med barnen om det också. Det är ju bara konstigt om man aldrig pratar om det, någon dag hamnar de ju ändå vara med om att någon nära dör.

  4. Man blir ju rikit gråtfärdig här 😢. Ni har no vari me om så hemsk sak att man kan int ens försto hu de känns! Adde e nog så super, hu fina ord o tankar han har! Man blir rikit paff o rörd tillika💕

Kommentera

