Sommartid

Så var det dags igen för det där idiotiska flyttandet av klockan. Är det någon som vet varför man från första början har börjat med det? Det känns så meningslöst tycker jag och råddar bara till allting. Igårkväll skämtade jag att kanske man kan inbilla sig att man har fått sova länge idag när man ser på klockan. Vi har nämligen väldigt morgonpigga barn nuförtiden, särskilt Adde. Och de vaknade sin vanliga tid idag lite efter 6, fast då var den ju egentligen över 7 redan. Men sen sköts Alissas dagssömn framåt istället då hon inte var trött ännu när klockan var 12, och så sov hon såklart som en stock idag så att jag fick väcka henne så att hon inte skulle sova så sent och rådda bort kvällen. Igår däremot sov hon bara en dryg timme. Så typiskt. Helt okej somnade de båda ikväll sen ändå. Adde tyckte det var konstigt att gå i säng när det ännu var ljust och Alissa snurrade på ungefär en halvtimme där i sängen innan det tystnade. Imorgon är vi förhoppningsvis tillbaka i normala tider igen. Eller så sover de båda till 8 imorgon när jag ändå inte har någon glädje av det. Också väldigt typiskt. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

