Utmaningen

Mars är slut och april har börjat. Jag har räknat ihop alla våra kvitton till utmaningen jag lade åt mig själv. 


451,66€ ligger det i den här högen. Då ingår där ett par handskar och lite frön som jag inte annars skulle räkna med. Sen har vi ätit pizza en gång och en vinflaska fattas också. Mars kändes som en lång månad men jag tycker att 450€ på en fyra personers familj och två djur är väldigt bra. Jag har gjort upp en excel och plockat ut vissa saker som jag ville se hur mycket pengar vi lägger på. Mjölk t.ex. har vi handlat för lite på 50€. Godis, läsk, chips mm. var inte alls så mycket som jag hade trott. Lite måste man ju få unna sig men inte alla dagar. Hushållsgrejer, som wc papper, tvättmedel, shampoon mm. var inte heller mycket alls men det kan ju variera ganska mycket varje månad eftersom man inte köper det så ofta. Men på det stora hela är jag väldigt nöjd. I april hoppas jag nu på att vi ska hålla oss till 400€, det känns rimligt. 

Vi har också hållit oss till att handla 2ggr/vecka väldigt bra. Jag börjar alltid i Lidl och tar sen det sista som vi inte får därifrån från nån av de andra butikerna. Vi har bara ett ”extra” kvitto här som innehåller endast cider och chips, sånt där som man åker extra efter när suget slår på. Så det är också bra tycker jag. Där är också en fördel med att bo längre ifrån butikerna, man hoppar oftast inte i bilen bara för att chokosuget slår på. Det var nog riktigt intressant det här och jag ska följa upp det nu ett par månader och se om vi kan ändra på något. Kanske spjälka upp kostnaderna ännu mera för att riktigt exakt se vad vi handlar. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 reaktioner till “Utmaningen”

Lämna en kommentar