Älskade små

Jag förundras ännu ibland över hur mycket kärlek man egentligen kan känna för sina barn. Alissa var riktigt trött och grinig idag när det var dags för middag och jag hade händerna fulla så jag frågade Adde om han ville hjälpa till och mata henne. Och som ungen sen åt när det var han som höll i skeden! Och han var så stolt att det lyste om honom! Då var det nog tippa linssissä för mig. Så fina de är! Varje kväll önskar han att hon skulle bli i hans säng och sova när hon är där och kramar honom godnatt. Jag funderar allvarligt på om vi borde möblera om i hans rum och flytta in hennes säng där och se hur det går. Här om dagen satt de båda i hans rum och såg på film. 


Sen finns ju nog också stunderna då man skulle vilja sälja dem båda billigt på pryltorget. De strider massor redan, båda är så otroligt envisa och riktiga pirun med varandra ibland. Sen hade Alissa flera kvällar här då hon inte skulle somna på något vis fast hon var helt slut. Som mest tog det 1,5 timme innan hon sov och då var hon nog mindre gullig. Men så är det, livet med barn. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Älskade små”

  1. Voi sötisar och det är så härligt då större syskon hjälper till ❤ Det värmer nog ett mammahjärta riktigt ordentligt.
    Och att strida hör också till syskon emellan, så som man strider med andra nära ibland.
    Ses imo 😘

Kommentera

