Denna vecka, en bra vecka

Jag kan inte förstå att det är torsdag redan. Veckorna bara flyger iväg! Det har varit en ganska händelserik vecka hos oss åtminstone om man jämför med förra veckan då vi bara slöade här hemma. 

På tisdagen besökte jag jobbet, kontoret eller vad ska vi säga. Nu är det bestämt, jag kommer att jobba hemifrån ända till hösten 2018. Det känns sjuuukt länge just nu men jag vet att det kommer att gå i ett svish. Det känns bra att ha tagit beslutet och jag tror det kommer att bli bra. Med Adde var jag helt redo att återvända till arbetslivet i det här skedet men nu känns det helt annorlunda. Vi får försöka boka in mycket program med andra barn bara så att Alissa inte blir alltför osocial här hemma. 

Igår hälsade vi på hos Joije och Anian. Alltid lika roligt att bara sitta och prata och inget desto mer. Ja lite kläder kom jag ju faktiskt hem med till Alissa igen. Jag väntar mycket på stora barnloppiset som snart är igen och hoppas på fina fynd där. 

Idag var vi faktiskt hemma ända tills Ben kom hem. Sen åkte vi iväg och sökte ett hörnskåp som vi hittade via facebook. Något bra med den sidan också. Vi har sökt länge men inte riktigt hittat något som faller oss i smaken men nu är vi faktiskt nöjda. Vi tänkte först att vi skulle måla det vitt, men det är i så fint skick och ungefär samma färg som vårt matsalsmöblemang så jag tror det får hållas. Vi är ju annars heller inte några vita inredare direkt så det är kanske mera vi så här. Bara det kommer på sin rätta plats ännu men vi behöver lite bärhjälp för att få undan kylskåpet som står där och skräpar. 


En bra vecka det här. Jag har dessutom fått Addes hår klippt, påskgräset sått och lite purjolök och blommor. Imorgon ska vi söka lite björkris och videkissor. Jag har hunnit jobba bra, igårkväll pysslade jag ett kort helt på skoj när jag såg en video på fejan, jag har sovit mycket och känt mig piggare. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

5 reaktioner till “Denna vecka, en bra vecka”

  1. Snyggt!👌
    Ha haft ett vitrinskåp som hör ti samma serie som de där skåpet. Ser ut att va samma iaf. Beito. Norskt. Sålde bort de ifjol. Eller va de kanske året före 🤔 Åren går så fort 😱
    Hade skåpet hemma hos föräldrarna i Österbotten. Sku int ha orka släpa hit de (de va jävla stort) å int sku de ha passa in hos oss heller 😝 Sku ha kunna måla de vitt, men vet hur de brukar gå me mina ”målaåfixaomprojekt”…. 🙄😝
    Skitdyrt va de då jag köpt de. Tror jag betala någå på 600€ för de – å då va de på REA!!! 😂😂😂

    1. Ingen aning vad det här är för serie, men mycket möjligt 😄 Låter lika som med mina målprojekt, det blir liksom aldrig av ändå sen 😂 Jag sku gärna måla och fixa, men när fan ska man ha tid att göra sånt ifred?!

Kommentera

