Loppis

Idag var det då dags för det efterlängtade barnloppiset i Ekenäs. Jag var inte där så länge den här gången, måste komma hem för skiftesbyte med barnen. Några super fynd gjorde jag inte direkt. Några plagg åt Adde, två uteleksaker, ett par skor åt Alissa, lite kläder åt henne och så en kurahalare som kanske var bästa fyndet. Jag borde ha haft tid att gå ett varv till i lugn och ro senare, då brukar man ännu fynda en hel del där. Det enda jag egentligen sökte var en gårdshalare åt Adde men det hittade jag inte. Lite trångt och jobbigt är det nog och man hinner inte alltid se ordentligt på allting. Idag kom jag hem med ett par så fina byxor åt Alissa men som hade en massa fläckar som jag märkte först hemma. Väldigt synd. Att man ens lägger sånt till försäljning och heller inte säger något om det när man köper. Jag måste bli bättre på att syna kläderna på plats. Annars gillar jag nog loppis och på självbetjäningsloppisar hinner man också titta noggrannare på allt. Våra barn har nog 90% loppis eller ärvda kläder. Det är väldigt lite vi köper nytt och det är super tycker jag. Nu börjar Adde bli så stor att det blir svårare hela tiden att hitta begagnade kläder. Men vi har nog sparat enorma summor under årens lopp tack vare alla loppisar. Var någon läsare och fyndade idag?

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

10 thoughts on “Loppis”

  1. Jag fattar int hu man säljer skitiga kläder. Det ser jag ofta på just loppisar. Själv skänker jag sådant som har ens en mini fläck även om den kostat mycket som ny.
    Jag var där (som du såg) och jag fyndade ju (surprise) massor av böcker! Men också lite kläder 🙂 Hittade dock ingen rock åt Anian som jag sökte…

    1. Nej inte jag heller! Eller helt urtvättade kläder. Jag skänker också bort det mesta sånt eller så säger man ju åtminstone till att det är fläck på det! På vanliga loppisar brukar jag nog syna noga, men på något vis hinner man inte riktigt där 😁
      Äsch ingen rock 😕 Jag hittade ingen halare heller där heller men istället en via fb nu ikväll 😅

      1. Exakt! Jo ja tycker man int hinner se noga där. Va på väg o köpa en bofy för 4(!!) e men just när ja sku ta ner den från ställningen håka ja stooora guuula fläckar, urk.
        Nämen jeeee 😃😃

      2. Men nätt! Sånt där är nog fint. Jag hoppas nånting ens lossnar från byxorna, har galltvål på nu. Annars får Ben dom till trasor 😁
        Oftast hittar man allt annat än det man söker tycker jag 😁

  2. Kavat somnarsandaler åt Maja, det enda jag egentligen sökte. Men på nå konstigt vis va nog Ikea kassen full ändå 🤔 Nå 4 par jeans till Felicia typ 3 €/st. O de kallar ja fynd eftersom ja annars sku ha måsta köpa nya jeans till henne o dom kostar kanske en 20 lapp per styck?!

    1. Sandaler borde jag också ha kollat efter, vet inte hur jag inte tänkte på det. Jeans är nog super om man hittar! De brukar dessutom vara i bra skick och som du sa är de svindyra som nya. Men joo, mina kassar var också överfulla fast jag tyckte att jag inte köpte nånting 😂

  3. Jag va, som du vet, int på loppiset. Tycker de ha vari ganska dåligt de senaste året så sket i de…Fast jag nu tillika va lite sugen på å fara 😂😂 Sen sku vi på tvåårskalas på eftermiddagen oxå så… 😀
    Va har Adde för storlek nu?

    1. Haha nå jag håller nog lite med, tycker man inte fyndar lika bra mer där. Mycket romu säljer nog folk också, men det är nog det samma på alla loppisar. Han har 110 nu eller 110/116 nånting där lite mittemellan 😅

  4. Okej, tänkt om jag sku ha haft nån halare här hemma i gömmorna. Har pippi på utekläder så samlar på mej ett som annat 🙊😝

Kommentera

