Lättad

Jag antydde ju tidigare att jag hade något som jag oroade mig för. Det är Alissa som nu i snart fyra veckor har haft en blå bula på ryggen under ena skulderbladet. Hon föll mot matstolen samma dag som vi sen märkte det så vi antog att det var ett blåmärke. Efter en vecka utan förändring ringde jag rådgivningen för att höra hur länge det inte var något att oroa sig för. Nå hjälpen därifrån var inte så stor. Men vi väntade en vecka till sen beställde vi läkartid. Efter att två läkare inte kunde säga säkert vad det var så fick vi tid till ultraljud den här veckan. Igår fick vi äntligen svaret och allt är lugnt, inget att oroa sig för. Det är någon slags samling blodkärl där under huden, liknar ett hemangiom. Nu ska det bara hållas koll att det inte växer mycket för då finns det risk att det börjar blöda. En väldig lättnad att äntligen med säkerhet veta att det inte är något farligt. Men allt tusan ska det måsta vara också. Är det inte den ena så är det den andra som har något mystiskt på g eller som det händer något åt. Adde hade också ett affekt anfall förra helgen, det var det första på väääldigt lång tid och han höll på att skrämma slag på mig. Man blir aldrig van med det heller. Älskade ungar, om man bara fick en försäkring om att ni kommer att hållas friska och hela. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

6 reaktioner till “Lättad”

  1. Nämen allt finns det nu också 😮 skönt tillika att man på förväg inte vet allt vad dom kan ha men man oroar ju sej massor när det händer nåt! Skönt att det inte var nåt farligt! 😊

    1. Ja exakt! Det är nog otroligt också hur mycket man hinner tänka innan man vet säkert, puh! Verkligt tur att man inte vet vad allt de kan ha, skulle nog bli galen då. Nu är allt bra igen, en stund iaf 😄

  2. Tur att du ringde och det kollades ❤ Oh SÅ skönt att det inte är nåt farligt. Jag har funderat på er så mycket. Kram ❤

Lämna en kommentar