Vissa dagar alltså

Ibland får man ju bara konstatera att man borde ha stannat i sängen. Hela förmiddagen gick med diverse små strider och olyckor här hemma och en pirrig Alissa. På eftermiddagen åkte vi till butiken och det slutade med full strid mellan mig och Adde. Just som jag hade börjat tycka att det går bra att handla med honom. Väl hemma så klottade jag först pikaliima på arbetsbänken när jag limmade ungarnas jävla dinosaurier. När pulsen äntligen lagt sig efter det och jag lite börjat acceptera att jag väl får slita bort det, så dyker ena ungen i djurens skål med surmjölk och smetar ut det över hela köksgolvet. Så hinner jag bara städa upp det så meddelar den andra att han har ritat ett långt jävla streck med tusch över tröjan. Jaha så trevligt. Allt medan jag försökte laga mat för att ens lugna mina upphetsade nerver med det, hunger gör mig till ett monster. Nå mat blev det nog till sist. Och så snöade det ju med som om det vore mitten på december istället för maj. Tur att det just är läggdags också för oss vuxna. Men jag fick åtminstone köket städat idag och lite mera arbetsyta fram under alla tidningshögar mm. Men sen igen så verkar det som om jag städat bort ett av Bens viktiga papper. Tack och godnatt kanske 😂

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

En reaktion till “Vissa dagar alltså”

Kommentera

