Vårbruk

Jag har haft så många dåliga dagar på sistone så att jag har tröttnat helt på mig själv. Vem orkar vara trött och irriterad hela tiden liksom?! Men idag, idag har det varit en bra dag. Dessutom har det känts som vår på riktigt. Jag har köpt sommarblommor som väntar på att planteras imorgon. Jag köpte också en kjol från Lidl som jag väntar på att få använda. Vi fick äntligen trädgårdslandet förstorat och nu är potatisen i jorden och jag har sått morötter, rädisor, sallad, dill, ärter, lök, purjolök och några blommor. Härligt!


Nu har det ju ännu till lovats fint väder till helgen så hoppas det stämmer. Imorgon ska vi till rådgivningen med båda ungarna och sen ska jag som sagt försöka få blommorna planterade. Kanske det blir sommar i år också. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

