Sovpåse

Nu är det ju äntligen varmt och vi kan inte använda vår tjocka sovpåse i vagnen mera. Jag har ändå gärna nånting där, känns så naket utan och så kan man ju stänga den ifall det skulle kännas kallt. Vi har den från mammalådan och den är passligt tjock och jag gillar den annars också. Men den har inte hål för bältet och nu börjar hon vara så att man verkligen måste ha bältet på i vagnen. Det känns ändå onödigt att köpa en ny sovpåse bara för det. Så nu tänkte jag att jag skulle laga hål för bältet i den vi har. Det är ju bara det lilla problemet att jag inte är bra på handarbete för fem penni, och har heller ingen egen fungerande symaskin. Så är det någon här som har gjort det och kan berätta om det alls är något jag ska försöka med själv eller bara ge över det till mamma eller någon annan?

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

10 reaktioner till “Sovpåse”

  1. Klipp en bit av fleece och gör hål för bältena, då behöver du inte sy. Sen kan man bara slänga på som en filt och enligt hur varmt/kallt det är. Eller sen svänger du mammalådans påse åt andra hållet som ett fotskydd, då kan du ha bältena på normalt.

      1. Jo ja tänkt bara nu isgälle för att laga hål på påsen 😊 vi had en sån åt Moa i vår skärivagn

  2. Jag är annars crazy-nöjd med vår tunna sovpåse. Den va kring 20€, smällar man kan ta för lite pink detaljer på vagnen 😁

    1. Nå det kan jag också tänka mig att lägga ut! Jag märkte igår att hon nog inte kommer att rymmas i mammalådans påse så länge till så kanske jag ändå måste fundera på nånting annat.

Kommentera

