Vår Molly Bears nalle


Tack vare att jag lärt känna många mammor som mistat sina barn i USA så kom jag också ganska tidigt i kontakt med något som heter Molly Bears. Allt har börjat med en liten flicka som hette Molly som föddes stilla. Hennes mamma har sedan börjat laga nallar som väger det samma som babyn vägde. Nu är det redan en ganska stor organisation med flera frivilliga som lagar nallar. Jag visste genast att jag vill ha en Alma nalle, men det tog två år innan jag förmådde mig beställa en. Dessutom tar de emot begränsat med beställningar så det gäller att vara uppmärksam när man en gång i månaden får beställa. Sen är väntetiden ännu ungefär ett halvt år. Men idag kom vår älskade Alma nalle äntligen till oss. Känslan när jag öppnade paketet alltså. Hjärtat dunkade som aldrig förr. Och så fanns där ett handskrivet kort som redan fick tårarna att spruta. 


Att sedan hålla i nallen är en ganska absurd känsla. Tänk att det var så här mycket Alma vägde. Det är som att hålla henne i sina armar igen. Helt perfekt är nallen. Tänk att dessa människor finns och skänker andra tröst med det jobb de gör. 


Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

9 reaktioner till “Vår Molly Bears nalle”

Kommentera

