Det är bra just nu

Den här veckan har fortsatt med samma bra flow som förra helgen. I och för sig så har jag knappt haft en lugn stund men istället har jag hunnit få saker gjorda. Nästa vecka skulle jag ännu vilja hinna tvätta fönstren innan det sen blir sommarlov och båda barnen är hemma alla dagar. Det gäller att passa på. Igår tankade jag också energi med Joije då vi satt och njöt och snarvlade bort några timmar på Baywatch. Förra sommaren var jag inte där en enda gång, det måste nog bli ändring på det nu. Just nu längtar jag något oerhört efter att få ha helt barnfritt, det börjar ju vara 1,5 år sen sist så det börjar behövas. Senast i juli blir det av. 

Idag har jag hittills faktiskt inte gjort så mycket. Jag har rensat trädgårdslandet (rädisorna och salladen har grott redan, jee jee) och hängt ut byket men that’s it. Nu sitter jag på soffan och väntar att Alissa ska vakna och att pojkarna ska komma hem. Imorgon är Ben ledig, skönt det för sen är han borta hela lördagen och på söndagen räknar jag med att han har huvudet under armen. Så det passar bra med lite extra lediga dagar nu. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

