Sommarlov

Ja nu var det sommarlov för vår dagiskille. Idag hade han sista dagisdagen före sommaren och på kvällen hade vi ännu vårfest. Kallt och blåsigt var det men åtminstone höll det upp. Så nu ska han vara hemma med mig och Alissa ända till mitten av augusti. Jag tycker egentligen att det ska bli helt skönt. Vi behöver inte iväg någonstans på morgonen och passa några föra och söka tider. Dessutom har de så mycket sällskap av varandra redan. Men sen så strider de ju nog också väldigt mycket redan och så har jag ju ingen direkt lugn stund när Alissa sover på dagen mera. Men jag hoppas att vi ska få in en bra mix med lata hemmadagar och dagar med program. Den här veckan kör vi nog bara på lata dagar, tror han också behöver bara få vara hemma och ha tråkigt. Nästa vecka har vi sen både tandläkare och läkare och så får vi försöka planera in något roligt också. Själv ska jag jobba som vanligt hela juni och juli så nu gäller det nog att orka stiga upp tidigt på morgnarna igen för att det ska funka. Hoppas sommarvärmen återkommer snart, jag har ett vattenlekbord på väg från Lekmer som jag hoppas att ska vara en hit och så borde vi köpa en ny pool. Frysen full med glass till och så klarar vi oss nog. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

6 thoughts on “Sommarlov”

  1. Hurdant vattenlekbord är det? Jag är på jakt efter rolig utesysselsättning för våra småttingar (som mest bara slåss istället för att leka..) och vår bakgård är begränsad. Kanske du vill skriva recension sen:)

      1. Det brukar ju inte det:) tack! Det ser fint ut, tror vi också ska testa det. Vår sandlåda funkar inte alls just nu, blir bara bråk och sanden flyger omkring. Men vatten kunde fungera.

  2. Vi måste försöka få in en träff. Kanske vi sku kunna komma ut på en kaffe nån dag!? De måst nästan bli i juni för vi e antagligen i Österbotten hela halva juli 😂😂 å sen börjar jag jobba 1.8 😀

Kommentera

