Tre månaders kvitton

I mars började jag ju spara alla kvitton och se vad vi egentligen handlar och för hur mycket. Mars var en riktigt bra månad. Nu har jag ännu fortsatt i april och maj och idag benade jag ut vad alla kvitton innehöll. Vi har hållit oss på samma nivå alla månader. Ungefär 450€ går det åt varje månad till mat och hushållsgrejer hos oss. Inga stora skillnader fanns det annars heller. Själva matkostnaderna var ca 10€ mindre i april och ännu ca 10€ mindre från det i maj. Däremot hade vi slösat mer på godsaker både i april och maj och så har jag köpt mera färdig mat åt Alissa. Ja jag orkar inte koka barnmat längre då hon ändå mest äter samma som vi, men har vi då inte sån mat hon kan äta någon dag eller rester så blir det burkmat. Men jaa, lite kunde vi dra ner på godsakerna, fast vi nog redan som det nu är mest bara äter godis/chips/läsk på veckoslutet. Och lite måste man ju få unna sig ändå. Annars tycker jag att vi nog håller kostnaderna nere så mycket det bara går och är riktigt nöjd. Vi har inte heller ätit mycket skräpmat de senaste månaderna, bara kanske 2 gånger per månad. Det är sånt som inte ingår i mina räkningar, men så sällan som vi äter ute så tycker jag att det kan vara så. Det var riktigt intressant det här, och nu ska vi nog bara försöka fortsätta på samma linje. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

