Barnfritt och barnpoli

Igår hade jag barnfri kväll. Jag hann både jobba och slappa helt ensam hemma en stund och sen åkte jag med Jenny till Ekenäs på ett plåtbröd och en cider. Skönt att få äta i lugn och ro och sitta och prata utan att bli avbruten stup i kvarten. Jag märker att jag behöver såna här stunder mer och mer. Det är verkligen så lite lugn och ro hemma hos oss nu, fullt hålligång hela tiden med busungarna och så mycket prat att det på kvällarna är sååå skönt när det äntligen är tyst. Men jag är ändå så jäkla glad över att jag får vara hemma med dem båda så här pass mycket, jag vet så bra att det inte är lätt att få det att funka så jag är verkligen lycklig att vi kunde ordna det. Med det sagt så väntar jag något oerhört på vår helt barnfria helg i sommar. Verkligen behövligt!

Idag hade vi tid åt Alissa till barnpolin med hennes knöl på ryggen. En super trevlig (och i förtid!) läkare tittade på den och konstaterade ännu en gång att det nog är ett hemangiom. Så nu blir det att följa upp det att det inte växer mycket osv. så vi kommer att få tid till ultraljud igen senare. Skönt att de håller ordentlig koll trots att det inte är något farligt. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

