Inte på topp

Jaa, var ska man börja det här. Jag har väl inte känt mig helt på topp en längre tid redan. Nu inser jag väl att det kanske är mer än bara en liten svacka i humöret. Jag har verkligen inte lust med ett skit just nu. Skulle jag få välja så skulle jag ligga i sängen precis hela dagen. Inget nappar, och jag menar verkligen inget. Våra dagar här hemma går på nån slags sparlåga just nu. Jag orkar inte hitta på saker. Jag orkar inte riktigt ens prata med folk alla dagar. Samtidigt vet jag att det skulle pigga upp mig att göra något. Men orka. Jag har försökt släppa allt som jag inte verkligen MÅSTE göra. Jag har inte dammsugat på någon vecka. Köket ser ut som ett bombnedslag osv. Vem bryr sig. Nästa vecka åker mina föräldrar för att hälsa på min bror med familj och då ska vi bo där några dagar emellan. Kanske det skulle kännas som lite semester att komma bort hemifrån ens. Jag vet inte. Sen ska det ordnas kalas för Adde snart. Han borde väl få sitt första kompiskalas också, men jag skulle verkligen inte orka styra upp det heller. Ungarna får se på TV allt för mycket när jag  inte orkar medla mellan dem heller hela tiden. Jag väntar på sommarvärmen ifall den skulle pigga upp. Att kunna vara ute utan att frysa. Idag ska jag iaf baka med Adde för att försöka kompensera mitt sura humör mot honom. Men jaa, det är som det är, och det blir väl bättre. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 thoughts on “Inte på topp”

  1. Äsch då ❤ har du möjlighet att gå och prata med nån?
    Känner så bra igen det där med tv:n, känns ibland som om det är enda sättet att få dom att samsas en längre stund :/

    1. Jag har funderat på att gå till henne som jag gick hos när jag väntade Alissa. Åtminstone om det inte börjar kännas bättre snart.
      Ja gud, där sitter de som ljus framför tvn men man skulle ju inte vilja ha den på hela dagarna heller 😕

      1. Ja det skulle ju nog säkert vara bra 😊

        Och sen blir dom arga så fort man säger att nu stänger vi av 😉 vet ju nog av erfarenhet att mindre skärmtid ger lugnare barn men periodvis har man så mycket att man själv behöver den där andningspausen :/

      2. Jo och Adde kan inte alls leka inomhus hemma just nu, så han svansar vara efter mig och gnäller. Då sätter jag hellre på tvn en stund. Fast sen igen så kan han ju inte leka då heller. Ond cirkel 😁

Kommentera

